за групова извънкласна работа, за упражнения в класДиктовката съдържа откъси от изказвания на поетесата Мирела Иванова и на писателя Захари Карабашлиев по случай 24 май. Предоставя се като звуков файл. Приложено е описание на възможни грешки с кратки обяснения. Диктовката е част от кампанията „Написаното остава. Пиши правилно!“ за 24 май 2019 г.
за самостоятелна извънкласна работа, за упражнения в класМатериалите съдържат четири текста: „Светите Кирил и Методий – политика, дипломация и раждането на една европейска цивилизация“, „Глаголицата в България през IX – X век и след това“, „Черноризец Храбър – „За буквите“ и „Константин Преславски и светостта на родната азбука“, които са посветени на важни въпроси от историята на старобългарския език и книжнина. Те са съобразени с националната общообразователна програма за средните училища и могат да се използват от учители и ученици.
за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа, за упражнения в класФайлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани с пунктуация, термини и диалектни думи. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.
за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа, за упражнения в класФайлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани с термини, значение на думите, фразеологизми и старобългарски език. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.
за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа, за упражнения в класФайлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани с правопис, значение на думите, фразеологизми и старобългарски език. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.
за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа, за упражнения в класФайлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани с етимология, диалекти и старобългарски език. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.
за групова извънкласна работа, за самостоятелна извънкласна работа, за упражнения в класФайлът съдържа 10 езикови задачи и техните отговори, свързани с граматика, чужди думи и етимология. Задачите могат да се използват за групова или самостоятелна работа както по време на час, така и за извънкласни занимания. Подходящи са за ученици след шести клас.
за самостоятелна извънкласна работа, за упражнения в класМатериалите съдържат осем текста: „Агиография – разкази за живота, подвизите и посмъртните чудеса на християнските светци“, „Библейски фразеологизми в българския език“, „Библията в българската култура“, „Букви и книги: в света на старобългарския книжовник“, „Кирилицата – старобългарска и съвременна българска азбука“, „Пространните жития на св. Кирил и св. Методий“, „Ръкописите в Българското средновековие“ и „Св. Климент Охридски“. Текстовете са посветени на важни въпроси от историята на старобългарския език и книжнина. Те са съобразени с националната общообразователна програма за средните училища и могат да се използват от учители и ученици.
за упражнения в класПодпомага упражняването на придобитите знания за минало неопределено време в шести клас. Материалът е използван по време на проекта „Заедно напред!“ в три български училища. По време на упражнението учениците могат да пишат върху бяла дъска, върху която се прожектира.
за преподаване на нов урокПодпомага преподаването на минало предварително време в шести клас. Материалът е използван по време на проекта „Заедно напред!“ в три български училища. По време на урока учениците могат да пишат върху бяла дъска, върху която се прожектира.
за упражнения в класПодпомага упражняването на придобитите знания за минало предварително време в шести клас. Материалът е използван по време на проекта „Заедно напред!“ в три български училища. По време на упражнението учениците могат да пишат върху бяла дъска, върху която се прожектира.